MarCom Partnerships
Inspireer consumenten om in beweging te komen voor meer natuur. Samen zorgen we voor een leefbare aarde door bewustwording te creëren of aandacht te vragen voor wilde dieren, bossen of oceanen.
Met een MarCom-partnerschap laat je als bedrijf zien dat je bijdraagt aan een leefbare aarde. Ook is het een mooie manier om waarde toe te voegen aan je merk en consumenten en medewerkers te betrekken bij je merk.
Campagnevoeren met WWF kan via verschillende marketing- en communicatie-activiteiten. Denk aan het creëren van een product waarvan de opbrengsten (deels) naar de natuur gaat. Of door met jouw medewerkers geld op te halen voor WWF. Of een hele andere manier van samenwerken. Er is van alles mogelijk. Want elk partnerschap is anders, maar het doel is hetzelfde: meer natuur.
Aardig Eten
Samen met bedrijven uit de voedingsindustrie zoals Alpro, Albert Heijn en Sodexo willen we het eetgedrag van Nederland veranderen. Want wist je dat ons eetgedrag de grootste oorzaak is van natuurverlies wereldwijd? Met een paar simpele aanpassingen op de bordjes in bedrijfsrestaurants zorgen we al voor meer natuur. Dus doe ook mee met jouw bedrijf.
Deze bedrijven gingen je voor
Sodexo
Dankzij een samenwerking met cateraar Sodexo zijn onze plantaardige gerechten sinds april in meer dan 100 bedrijfsrestaurants te vinden. Dat zijn gerechten die niet alleen lekker zijn, maar ook nog eens goed voor de natuur én voor medewerkers. Zo draagt Sodexo bij aan een positieve verandering van ons eetgedrag. Samen maken we een groot verschil.
Zeelandia en het Pandabroodje
Sinds 1989 verkopen meerdere ambachtelijke bakkers Pandabrood. Dit allereerste meergranenbrood van Nederland is ook het eerste brood waarvan de opbrengsten voor het goede doel zijn. Van elk verkocht Pandabrood gaat 5 cent naar WWF. Hier is inmiddels € 4 miljoen mee opgehaald. Dat smaakt naar meer!
Adyen
Tijdens Earth Month 2024 verdubbelde Adyen heel april elke donatie die wereldwijd voor WWF binnenkomt. Bedrijven over de hele wereld kunnen namelijk via het Giving-programma van de financieel dienstverlener donaties toevoegen bij hun betaling. Zo kunnen consumenten goed doelen als WWF steunen. Een prachtige actie voor de natuur.
Dille & Kamille
Al 5 jaar lang zamelt Dille & Kamille tijdens de kerstperiode geld in voor WWF. Dat gebeurt met de verkoop van vilten dierenhangers. En dat zijn inmiddels echte collector’s items.
Van elke verkochte hanger gaat 1 euro naar natuurbescherming. Ook kon je in 2024 tijdens Earth Month voor het eerst bij elke aankoop bij Dille & Kamille een kleine donatie doen.
Moët Hennessy Nederland
Het Franse Moët Hennessy is een internationale partner van WWF. De Nederlandse tak steunt ons werk op het gebied van Nederlandse voedselbossen en rivieren. Daarom organiseren wij elk jaar een inspiratiesessie en excursie voor iedereen bij Moët Hennessy Nederland zodat ze kunnen zien hoe zij bijdragen aan meer natuur in ons land.